Frågor och svar om våra tjänster | Göteborgs Anläggning & Trädgård2018-01-19T09:29:25+00:00

Frågor & svar om våra tjänster

Alla våra kunder får viktig information i offerter och avtal som skickas ut. I dessa offerter och avtal har vi samlat information som både visar kundernas rättigheter, exempelvis avbokningar, samt skyldigheter, exempelvis betalningar. I dessa dokument konkretiseras också Göteborgs Anläggning & Trädgårds rättigheter och skyldigheter mot kund. Detsamma gäller i våra anställningsavtal mot personal. Finns det rutiner som kan bli tydligare och bättre så är vi alltid öppna för att ta emot feedback från vår personal och våra kunder. Vi tycker att alla parter skall ha lika rättigheter och skyldigheter och vi vill behandla alla parter likvärdigt.

Användarvillkor och miljömål

På vår sida Användarvillkor & Policy kan du läsa mer om betalningar, personuppgiftslagen och reklamationer m.m. På vår sida Våra miljömål kan du läsa mer om det systematiska arbetsmiljöarbetet för vår personal samt de miljömål vi som trädgårdsfirma arbetar efter.

Vanliga frågor & svar

Trots att informationen finns specificerad i dokumenten, så har vi i nedan text sammanfattat några av rutinerna för tillgänglighet för nya och befintliga kunder.

Har ni försäkring?

Ja vår personal är försäkrade. Vi har också försäkring som täcker eventuella skador som uppstår under arbetstiden upp till 10 miljoner kronor.

Har Göteborgs Anläggning & Trädgårds personal en skälig lön?

Ja, vår personal har lön enligt kollektivavtal.

Vem står för redskap, maskiner och drivmedel?

Vi står för redskap och maskiner såsom motorsåg, lövblås och häcksax etc. Våra kunder betalar för det drivmedel som används vid exempelvis trädfällning. Den miljömärkta Akrylbensinen kostar 30 kr/liter, vilket också är rabatterat mot om du skulle köpa Akrylbensin själv. Maskiner såsom grävmaskin hyr vi in och ditt pris blir detsamma som den kostnad som vi betalar för hyran. Kostnad specificeras i din offert.

Hur betalar jag för utförd tjänst?

Du kan betala till bankgironumret som anges på din faktura. Fakturan skickas per epost till samma adress som du använt när du godkänt vårt kostnadsförslag. Vi tillämpar 20 betalningsdagar. Vi har ingen fakturaavgift.

Kan jag avboka tjänsten?

Ja, vi har fria av- och ombokningar.

Behöver jag vara hemma när ni utför tjänsten?

Du som kund får gärna finnas på plats när vi utför tjänsten, men vi jobbar lika bra på egen hand. Efter det kostnadsfria hembesöket så har du och Tobias gått igenom önskade sysslor som sedan förklaras vidare till personalen som skall utföra tjänsten.